Help centrum

Petear - papierloos vergaderen

Aantekeningen

Aantekeningen kunnen op twee plaatsen gemaakt worden, in het venster van de vergadering en in het overzicht van ieder agendapunt. De volgende stappen zijn nodig om direct aantekeningen te maken:

1

Klik op [Vergaderingen], zoek de juiste vergadering en open deze.
Klik in het witte vlak onder [Mijn aantekeningen].

2

Hier kunt u de uw aantekeningen maken.
Als u klaar bent met het maken van aantekeningen klik dan op [Opslaan].

Aantekeningen bij agendapunten

Het is ook mogelijk om aantekeningen te maken bij agendapunten.

1

Klik op [Vergaderingen], zoek de juiste vergadering en open deze.
Klik op het agendapunt waarbij u aantekeningen wilt maken.

2

Klik in het witte vlak onder [Mijn aantekeningen], hier kunt u aantekeningen maken.
Als u klaar bent, klik dan op [Opslaan].
 

Formaat van het aantekening venster aanpassen

De grootte van het aantekeningen venster kan aangepast worden op drie manieren. Het kan geheel verborgen worden door op het driehoekje achter "Mijn aantekeningen" te klikken. Het kan opgerekt worden en scherm vullend worden gemaakt.

1

Klik op het driehoekje van grijze stippen in witte vak onder [Mijn aantekeningen].
Houd nu de muisknop ingedrukt.

2

Sleep de muis naar onderen en of naar de links.
Als de gewenste grootte is bereikt laat u de muisknop los.

Scherm vullend

1

Klik op de ‘twee rechthoekjes” achter "Mijn aantekeningen".
Het scherm wordt gevuld met het aantekeningen venster.

2

Het formaat van dit scherm kan aangepast worden door op het driehoekje (met grijze stippen) onderin het venster te klikken. Houd hierbij de muisknop ingedrukt en sleep vervolgens met de muis.

3

Als u klaar bent met aantekeningen maken klik dan op [Gereed] en vervolgens op  [Opslaan].
(De aantekeningen zijn pas opgeslagen als u op [Opslaan] hebt geklikt).

Aantekeningen delen

Gemaakte aantekeningen kunnen gedeeld worden met andere deelnemers en aantekeningen van andere deelnemers kunnen gelezen worden wanneer deze gedeeld zijn. Zowel de aantekeningen die bij de vergadering zijn gemaakt als die bij het vergaderpunt kunnen worden gedeeld op dezelfde wijze.

Om aantekeningen te delen moeten deze wel eerst opgeslagen zijn. Voor het lezen van gedeelde aantekeningen kan op het tabblad "Gedeelde aantekeningen" geklikt worden.

1

Om aantekeningen te delen klik je op "Aantekeningen delen"
Zet een vinkje achter de deelnemer(s) waarmee de aantekeningen gedeeld moeten worden.

2

Klik op "Opslaan" om de gemaakte wijzigingen op te slaan en terug te gaan naar de vergadering.
Klik op "Annuleren" om terug te gaan naar de vergadering zonder op te slaan.

Het delen van aantekeningen kan weer uitgezet worden het vinkje dat achter één of meerdere deelnemers staat te verwijderen en weer op op opslaan te klikken.